Παρακαλώ καταθέστε τις εργασίες σας σε μορφή νέας ανάρτησης.

______________________________________________________________________

"Facebook και Επικοινωνία" ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΧΑΡΙΤΙΔΗ

ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: FACEBOOK ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΝΟΜΑ: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΧΑΡΙΤΙΔΗ
ΕΞΑΜΗΝΟ: 3Ο
ΤΜΗΜΑ: ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ 3

Τι είναι facebook.

Σκοπός δημιουργίας του.


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 5

Θετικά

Αρνητικά

Συμπεράσματα

Επίλογος


ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το Facebook είναι ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους. Όλοι έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο να συμμετάσχουν σε δίκτυα που σχετίζονται μέσω πανεπιστημίου, θέσεων απασχόλησης ή γεωγραφικών περιοχών.

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ίδρυσε το Facebook ως μέλος του πανεπιστημίου του Harvard. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Harvard ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League. Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από τα έγγραφα παρουσίασης των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων μερικών Αμερικάνικων κολεγίων και προπαρασκευαστικών σχολείων που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους. Πολύ αργότερα το δικαίωμα συμμετοχής επεκτάθηκε για όλους τους σπουδαστές πανεπιστημίων, κατόπιν για τους μαθητές σχολείων και τέλος για κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.

Το Facebook σήμερα έχει 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, κατατάσσοντας το έτσι στην λίστα ταξινόμησης του Alexa ως ένα από τα δημοφιλέστερα web site του πλανήτη. Επίσης το Facebook είναι ένα από τα δημοφιλέστερα site για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά. Με αφορμή την δημοτικότητα του, το Facebook έχει υποστεί κριτική και κατηγορηθεί σε θέματα που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του. Ωστόσο η συγκεκριμένη ιστοσελίδα παραμένει η πιο διάσημη κοινωνική περιοχή δικτύωσης σε πολλές αγγλόφωνες χώρες.

Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης όπως το MySpace, LinkedIn και
Facebook έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλές τα τελευταία χρόνια. Τον Ιούλιο του 2007, οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης κατέλαβαν την πέμπτη θέση στις κορυφαίες δεκαπέντε ιστοσελίδες με την υψηλότερη επισκεψιμότητα σύμφωνα με το Alexa.com. Στις 10 Ιουλίου 2007, το Facebook.com ανέφερε την εγγραφή του 30 εκατομμυρίων χρηστών, με μια ετήσια αύξηση χρηστών της τάξης του 89%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η χρήση του Facebook αυξήθηκε κατά
500% μεταξύ Νοεμβρίου 2006 και Μαΐου 2007. MySpace έχει αναφερθεί (αν και αμφισβητείται) ότι έχουν πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες. Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν συνήθως στους χρήστες ένα
προφίλ χώρο, εγκαταστάσεις για το φόρτωμα του περιεχομένου (π.χ. φωτογραφίες, μουσική), αποστολή μηνυμάτων σε διάφορες μορφές και την δυνατότητα να κάνουν συνδέσεις με άλλους ανθρώπους. Αυτές οι συνδέσεις, («φίλοι») αποτελούν τον πυρήνα λειτουργικότητας ενός site κοινωνικής δικτύωσης, αν και τα περισσότερα παρέχουν επίσης ευκαιρίες για επικοινωνία, ή διαμόρφωση των ομάδων, φιλοξενία περιεχομένου και μικρές εφαρμογές. Δεδομένης της αύξησης των sites κοινωνικής δικτύωσης, ίσως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η χρήση τους έχει κερδίσει την προσοχή των μέσων ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων τις ως τώρα υποφαινόμενες τρομακτικές ιστορίες που εμπεριέχουν την παιδεραστία, την κλοπή ταυτότητας, τα επίπεδα χρήσης στο χώρο εργασίας, ακόμα και τον εθισμό.
Σε πολλές πρόσφατες περιπτώσεις, η κάλυψη αυτή έχει επικεντρωθεί στην
Facebook.com, η οποία αρχικά περιορισμένη σε χρήστες με ένα ". edu e-mail. Τον Σεπτεμβρίου 2006, το Facebook άνοιξε εγγραφής σε μη κολέγιο με βάση τους χρήστες. Αυτή η αλλαγή οδήγησε σε ταχεία αύξηση του αριθμού των χρηστών, καθώς και σχεδόν ιογενή ανάπτυξη σε μη εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
Για παράδειγμα, η British Broadcasting Corporation (BBC)
δικτύου (η οποία απαιτεί μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του BBC) έχει περίπου 10.000 μέλη, περίπου το 50% των εργαζομένων.
Από το Μάιο του 2007,το Facebook επέτρεψε επίσης την ανάπτυξη και εφαρμογή των σε εφαρμογές τρίτων.
Πριν από το άνοιγμα για να μη ακαδημαϊκούς (και μη με έδρα τις ΗΠΑ) των χρηστών,
Facebook.com ήταν περίεργη μεταξύ κοινωνικής δικτύωσης
τοποθεσίες δεδομένου ότι πολλά από τα κοινωνικά δίκτυα χρηστών που χτίστηκαν ήταν βασίζμένα σε offline, περιορίζονταν σε γεωγραφικες ομάδες (π.χ.πανεπιστημιούπολη). «Δίκτυα» που ονομάζεται από το site (τα οποία έχουν πρόσφατα διευρυνθεί ώστε να μη βασίζονται ( μονο στις πανεπιστήμιογεωγραφικές περιοχές αλλα και τους χώρους εργασίας), αυτό τον προβληματισμό της συνδεδεμένης κοινότητας στο επιγραμμικό περιβάλλον μπορεί να οδηγήσει στη μοναδική μορφές χρήσης μεταξύ των χρηστών.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Facebook και επικοινωνία

Η επικοινωνία είναι το άλφα και το ωμέγα για την ζωή ενός ανθρώπου όχι μόνο αποτελεί το βασικό στοιχείο της κοινονικοποίησης του αλλά και τον ακρογωνιαίο λίθο της ψυχικής του ηρεμίας. Μέσα από την επικοινωνία ο άνθρωπος μπορεί να μοιραστεί σκέψεις , γνώσεις αλλά και την δυνατότητα να γνωρίσει νέους ανθρώπους.Η επιτακτική ανάγκη του ανθρώπου για επικοινωνία τον οδήγησε στην δημιουργία συσκευών που θα μπορούν να του το επιτρέπουν. Αρχικά οι συσκευές αυτές ήταν πολύ απλοικές όπως τα σήματα μόρς με την πάροδο του χρόνου όμως και την ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας φτάσαμε στην εποχή του διαδικτύου και του πλέον διαδεδομένου τρόπου επικοινωνίας μέσω Facebook.

Το Facebook τα τελευταία χρόνια κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στο πεδίο των επικοινωνιών καθώς όλο και περισσότεροι επιλέγουν αυτό ως μέσω επικοινωνίας καθώς δεν τους περιορίζει μόνο σε μια κοινή συνομιλία αλλά τους παρέχει και άλλες δυνατότητες. Βασική προυπόθεση της επικοινωνίας μέσω αυτού όμως είναι η δημουργία του. Η εγγραφή σου σε αυτή την σελίδα αρχίζει από την εγκατάσταση μιας διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ενός απόρρητου κωδικού. Αφού η εγγραφή σου έχει ολοκληρωθεί μπορείς δημιουργήσεις το προφίλ σου. Το προφίλ είναι μια λίστα από αναγνωριστικές πληροφορίες μπορεί να περιλαμβάνει το πραγματικό σου όνομα ή ένα ψευδόνημο. Επίσης μπορεί να περιέχει φωτογραφίες σου ,την ημερομηνία γενεθλίων σου, τον τόπο διαμονής σου, την θρησκεία σου, την εθνικότητα σου αλλά και άλλα προσωπικά στοιχεία. Μέλη έρχονται σε επαφή με άλλα στέλνοντας τους ένα αίτημα φιλίας, αυτά μπορούν να αποσταλούν σε οποιοδήποτε αν ο παραλήπτης αποδεχτεί το αίτημα σου σε κάνει add σε προσθέτει δηλαδή στους φίλους του. Αυτό σου δίνει την δυνατότητα όχι μόνο να επικοινωνείς μαζί του αλλά και την ικανοτητα να έχεις πρόσβαση στις φωτογραφίες του πράγμα που σε μερικά προφίλ μπορείς να κάνεις μόνο άμα είστε φίλοι. Ακόμα το προφίλ μπορείς να το ανανεώνεις προσθέτοντας ή αφαιρώντας στοιχεία και φωτογραφίες.
Τέλος στο facebook μπορείς να έχεις μία (ανοιχτή) συνομιλία ή ένα δημόσιο σημείωμα όταν κάποιο άλλο μέλος γράφει κάτι σε ένα μέρος του προφίλ σου που ονομάζεται τοίχος.

Τα θετικά της επικοινωνίας μέσω Facebook.

Η επικοινωνία μέσω facebook έχει πολλά θετικά στοιχεία, άνθρωποι από όλο τον κόσμο μπορούν να έρθουν σε επαφή και να επικοινωνήσουν μεταξύ τους να ανταλλάξουν γνώσεις , εμπειρίες ακόμα και να αποκτήσουν μια φιλική σχέση. Εκτός από αγνώστους μπορείς να επικοινωνήσεις και με παλιούς φίλους ή σημαθητές με τους οποίους, λόγω της απόστασης και του γεγονός ότι η ζωή προχωράει μπορεί να είχες χάσει επαφή. Τώρα όμως δίνεται η δυνατότητα στα μέλη όχι μόνο να επικοινωνούν με ανθρώπους που ήδη γνωρίζουν και έχουν καθημερινή επαφή αλλά και να ψάξουν να βρούν παλιούς γνωστούς και φίλους. Επίσης δεν χρησιμοποιούν μόνο απλοί πολίτες το Facebook ως μέσω επικοινωνίας αλλά και άνθρωποι με αξιώματα όπως πολιτικοί με σκοπό να δημοσιοποιήσουν τις απόψεις και τις ιδέες τους αλλά και να προσελκύουν όχι μόνο τους μεγαλύτερους αλλά και τους νεότερους οι οποίοι έχουν σχεδόν ως μόνο μέσο ενημέρωσης το internet.Επιπλέον μια άλλη ομάδα ανθρώπων οι οποίοι χρησιμοποιούν το net ως μέσο προβολής τους και ως προσέγγισης του κοινού είναι οι καλλιτέχνες κάθε είδους είτε αυτοί είναι ηθοποιοί είτε τραγουδιστές είτε ζωγράφοι.
Επιπροσθέτως μέσω του διαδικτύου μπορούμε να ζητήσουμε τη βοήθεια του ευρέως κοινού για πολύ σημαντικά θέματα που αφορούν είτε πρόβλημα κάποιο συγκεκριμένου ατόμου είτε ένα θέμα κοινωνικού ενδιαφέροντος.
Άλλος ένας λόγος που πολλά άτομα προτιμούν την επικοινωνία μέσω facebook είναι η ιδιαιτερότητα του χαρακτήρα τους. Αυτό γιατί η εσωστρέφεια κάποιων ανθρώπων μπορεί να τους προκαλεί ντροπή και φόβο στο να κάνουν νέες γνωριμίες, κάτι που μέσω διαδικτύου δεν υφίσταται μια και είμαστε απρόσωποι και εντελώς ξένοι με αυτούς που επικοινωνούμε και πάνω από όλα διατηρούμε την ανωνυμία και την αποφυγή άμεσης επαφής με τους άλλους.
Εν κατακλείδι το facebook είναι το τέλειο μέσο για να έρθουν σε επικοινωνία με το έξω κόσμο άτομα με ειδικές ανάγκες τα οποία εξαιτίας των σοβαρών προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζουν δεν μπορούν να έχουν την κοινωνική ζωή που έχει ο μέσος άνθρωπος λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν στην μετακίνηση τους και όχι μόνο.

Τα αρνητικά της επικοινωνίας μέσω facebook.

Η επικοινωνία μέσω facebook δεν έχει μόνο θετικά αλλά και αρνητικά στοιχεία. Λόγω του ότι το προφίλ κάποιου στο facebook μπορεί να μην έχει το πραγματικό του όνομα αλλά ένα ψευδώνυμο. Έτσι καλυπτόμενος πίσω από μια ψεύτικη ταυτότητα μπορεί να προκαλέσει πολλά δεινά όπως να προσελκύει κάποιους απλά και μόνο για την δική του σεξουαλική ευχαρίστηση όπως πολλάκις έχει αποδειχθεί. Επιπλέον μπορεί να χρησιμοποιήσουμε την ανωνυμία μας για να σπείρουμε διχόνοια ή να εκδικηθούμε κάποιον για οποιοδήποτε λόγο.
Επιπλέον ο εθισμός στη χρήση του internet και η εξοικείωση που αποκτάς με το facebook σε κάνει να χάνεις την επαφή σου με τον κόσμο, αφού βολεύεσαι από την παραμονή σου στον χώρο σου και την δυνατότητα να έρχεσαι σε επαφή με τόσους ανθρώπους. Η εικονική πραγματικότητα στην οποία ζούμε εξαιτίας του facebook μας απομονώνει και μας αποξενώνει από τους φίλους τους γνωστούς και όχι μόνο.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Εν κατακλείδι το Facebook αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα επικοινωνίας της εποχής μας και όπως κάθε μέσω έχει θετικά και αρνητικά στοιχεία. Έχει όμως και όση δύναμη του επιτρέπουμε εμείς να έχει αν το χρησιμοποιούμε σωστά, κάνοντας δηλαδή χρήση και όχι κατάχρηση. Κατά τη γνώμη μου όμως όσες δυνατότητες και αν προσφέρει με όσους ανθρώπους και αν μπορείς να έρθεις σε επαφή τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει με την πρόσωπο με πρόσωπο επαφή. Μόνο με αυτή κατά τη γνώμη μου μπορείς να αισθανθείς τον άλλο πραγματικά κοντά σου, να τον μάθεις, να τον καταλάβεις και τέλος να γίνει αληθινά φίλος σου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Americas Conference on Information Systems (AMCIS)
AMCIS 2007 Proceedings
Association for Information Systems Year 2007
Trust and Privacy Concern Within Social
Networking Sites: A Comparison of
Facebook and MySpace
Catherine Dwyer∗
Starr Hiltz†
Katia Passerini‡


ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
MEDICAL INFORMATICS
Τεχνολογίες της πληροφορίας
και της επικοινωνίας στην αγωγή υγείας
Θεωρητικό πλαίσιο, εμπειρικά ευρήματα
και ερευνητικές προοπτικές


Language Learning in Virtual Worlds
Panagiotis Panagiotidis, Panagiotis Arvanitis
Aristotle University of Thessaloniki


Στα σύνορα της χαρτογραφημένης αρθρογαφίας
Συνέντευξη με Πάνο Θεοδωρίδη
Του Βίκτωρα Τσιλώνη


H:\27.1.theodossakis.html


‘Looking at’, ‘Looking up’ or ‘Keeping up with’ People?
Motives and Uses of Facebook
Adam N. Joinson
School of Management
University of Bath
Bath
United Kingdom
BA2 7AA
A.Joinson@Bath.ac.uk